Skip to main content Skip to footer

Brink’s Customer Service

“Voor ons is elk vraag even belangrijk”

Brink’s streeft naar de beste service voor alle klanten. Wie opbelt met een vraag, krijgt een medewerker van Customer Service persoonlijk aan de telefoon. Samen met haar team biedt Leentje Stevens de beste ondersteuning aan klanten. “Empathie is een belangrijke bouwsteen.”

De customer service staat klanten van Brink’s bij vanaf het eerste contact, tot al hun vragen achteraf. Leentje Stevens was zelf meer dan negen jaar actief op de Customer Service van Brink’s. Vandaag is ze er supervisor van een team van zeven medewerkers. Samen streven ze naar de beste service voor de klanten.

De afgelopen jaren merkte Leentje hoe het klantencontact steeds persoonlijker werd. “De complexiteit van de vragen die we krijgen neemt toe naarmate we steeds meer klanten kiezen voor een complete cash management oplossing.” Met haar team – en samen met de klant – zoekt Leentje steeds naar een oplossing. “Als we die vinden, zorgt dat voor ontzettend veel voldoening.”

Empathie als bouwsteen

Voor Leentje begint alles met luisteren naar de klant, gekoppeld met kennis van zaken, om vervolgens zelfzeker terug te koppelen naar de klant. “Empathie is een belangrijke bouwsteen voor de vertrouwensband. We hebben veel klanten, kleine en grote, maar ik ga er prat op dat we elk probleem met evenveel zorg behandelen.”

Oprechte waardering

Klanten waarderen de persoonlijk en doelgerichte aanpak van de customer service. “Die appreciatie is belangrijk. Ik zie collega’s erdoor opfleuren. Het is altijd aangenaam te weten dat de klanten je werk waarderen en respecteren. Hoor ik bijvoorbeeld dat een klant zeer tevreden is over onze aanpak, dan meld ik dat persoonlijk aan de collega’s.”

Zelf vindt Leentje het ook belangrijk om positief te blijven, ook al komen er soms moeilijke vraagstukken of lastige gesprekken op haar pad. “Door die aanpak blijven we bijleren en kunnen we de volgende keer beter met de situatie omgaan. Die positieve ervaring en ingesteldheid stralen we ook uit naar onze klanten. Ze waarderen ons werk en dat geeft ons weer energie. Elke dag opnieuw.”

About the author

Brink's Solutions Belgium