Skip to main content Skip to footer

Interview met Xavier Lambert, Training Officer bij Brink's

“Routine, dat kennen we hier niet.”

De wereld van waardetransport en cashmanagement verandert. Bij Brink’s evolueren we mee om onze klanten een optimale service te blijven bieden. De opleiding van de medewerkers is daarbij cruciaal. Xavier Lambert werkt intussen twee jaar als training officer. Wanneer hij nieuwe collega’s opleidt, steunt hij daarbij op zeventien jaar ervaring bij Brink’s. “Het was een kans die ik met veel plezier heb aangenomen!”

“Ik combineer mijn functie als training officer met back-up diensten voor ATM-inspectie en -interventie”, zegt Xavier Lambert. “Mijn kennis en ervaring deel ik nu met veel plezier met de nieuwe Brink’s-collega’s. Soms leer ik hen de job van a tot z, andere keren begeleid ik een bestaand team. Ook ik leer nog altijd graag bij. Ik vind dat superbelangrijk. Dat houdt me gemotiveerd en alert.”

Onze wereld staat niet stil

Zijn er nieuwe procedures, bijvoorbeeld rond de veiligheid bij waardetransport, dan is het Xaviers taak om die nieuwe richtlijnen te introduceren bij de teams. “Na bijna twintig jaar in het vak heb ik al veel veranderingen gezien. Ik heb de dienst zien evolueren. En dat moet ook. De wereld staat niet stil, klanten veranderen hun manier van werken en de ATM-machines zelf worden complexer. Werken op de ATM-dienst, dat is steeds jezelf en de procedures in vraag stellen. Klopt alles nog? Moeten we dit anders aanpakken? Routine, dat kennen we hier niet (lacht). Maar ik wil het ook zo. Ik zoek bewust die verandering op.” 

“Wij volgen de evolutie niet zomaar, wij zijn de evolutie”

Veel kansen

Bij Brink’s zijn de attitude, motivatie en mindset van de people of payments belangrijker dan het CV dat ze kunnen voorleggen. “Je krijgt hier ontzettend veel kansen. Ik grijp ze telkens weer met plezier. Brink’s geeft je de mogelijkheid om te blijven groeien. Akkoord, je moet voldoende flexibel zijn, maar je wordt beloond met veel vertrouwen, respect en autonomie. Zo kan ik mijn functie naar eigen believen invullen. Ik krijg mijn opdrachten, maar hoe ik die uitvoer, vul ik zelf in.” 

Maximale kwaliteit

“Ik zoek altijd naar maximale kwaliteit en dienstverlening. Ik hou ervan als alles correct verloopt. Ik waardeer het ook enorm als ik voel dat ik de organisatie help evolueren. Ik krijg meldingen van problemen, werk aan een oplossing en ga dan mijn collega’s sensibiliseren. En ze pikken dat supersnel op! Soms krijg ik meteen al de feedback van de klant dat ze tevreden zijn met de oplossing. Dat is geweldig!”

Deel uitmaken van ons team?

Bekijk de vacatures

Benieuwd welke vacatures er zijn bij Brink’s? Bekijk onze vacaturepagina's.

About the author

Brink's Solutions Belgium